آتنا جون مامان وباباآتنا جون مامان وبابا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 11 روز سن داره

♪♫♪♥خاطرات کودک من♥♪♫♪

عزیزم تمشک کوچلوی من

1392/6/13 1:14
نویسنده : مامان جون
746 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیزم 

سلام فرزند عزیزم  شما و آتنا جون تنها داریی من از این دنیای بزرگید

وقتی آتنا جون بدنیا آمد دکتر برای بارداری مجدد ممنوع کرد 

گفت بارداری بعدی معلوم نیست سرت چه بلایی بیاد 

من هرروز حرفش رو تو مغزم تکرار می کنم 

اما باز توکل بخدا می کنم 

خدایی که دوتا گل قشنگ بهم داده 

یعنی راضی می شه این گلها بی باغبون بشن 

نه فکر نکنم خدا خیلییییییییییییی مهربون

امروز ظهر خواهرت خوابیده بودم یادم آمد از بدنیا آمدنش 

من مادری نداشتم که پشت در اتاق عمل منتظرم باشه 

ولی این بار یه مامان کوچلو جیگر دارم

که پشت در منتظر که من بیام بیرون و دوباره بهش سلام کنم

 وصورت نازش رو ببوسم تا صورتم ببوسه

آتنا جون من تا ابد عاشقتم مامان جون

یه حسی بهم دست داد یه حس خیلییییییییییییییی خوب 

من دختر دارم خانم دارم تاج سر دارم من مادر دارم 

واییییییییییی مامان جون من عاشقتونم 

خدا خودش مرافبتون باشه 

واما.....................

عزیزدلم تمشکم شما وارد هفته 9 از زندگی آبیت شدی

فقط 29 هفته باقی مونده قشنگم 

 

 

بارداری هفته به هفته

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اكنون اندازه كودك شما در حدود 2.5 سانتي متر (حدود اندازه يك دانه انگور) است و وزن او در حدود چند گرم است، اما از آنجا كه ساختار فيزيكي بدن او شكل گرفته است، آمادگي آن را دارد كه به سرعت وزن اضافه كند. او هر روز به يك انسان كامل شبيه تر مي شود. دنبالچه جنيني او كاملا از بين رفته است و اجزاء بدن او (شامل اندامها، ماهيچه ها و اعصاب) آرام آرام شروع به كار خواهند كرد.
پلكهاي او در حالت بسته قرار دارند و تا قبل از هفته بيست و هفتم باز نخواهند شد. او هم اكنون نرمه گوش دارد و در آخر اين هفته، بخشهاي داخلي گوش او كامل خواهند شد. لب بالايي او نيز كاملا شكل گرفته است و دهان، بيني و سوراخهاي بيني او نيز مشخص تر شده اند. نوك انگشتان او كمي بزرگتر شده اند. تمام مفاصل اصلي (شانه ها، آرنجها، مچ ها، زانوها و قوزك پاها) در حال فعاليت مي باشند، كه به كودك شما امكان مي دهند تا اعضايش را حركت دهد. قلب او اكنون به چهار حفره تقسيم شده است و دريچه ها در حال رشد مي باشند. اندامهاي تناسلي بيروني او تشكيل شده اند، اما چند هفته ديگر مي توان تشخيص داد كه كودك شما پسر است يا دختر.

شما چگونه تغییر می کنید؟

ممكن است شما هنوز هم حامله به نظر نرسيد (البته اگر قبلا حامله شده باشيد، شكم شما زودتر جلو خواهد آمد) اما ممكن است از لحاظ روحي و عاطفي، شديدا متلاطم باشيد. تغييرات سريع خلق و خو در اين مرحله بسيار متداول است؛ اينكه به طور متناوب از احساس اينكه به زودي مادر مي شويد، سرخوش يا نگران شويد طبيعي است. اين احساسات ممكن است در طي دوران حاملگي و همچنين بعد از به دنيا آمدن نوزاد شما، ادامه داشته باشند. سعي كنيد كمي بي خيال باشيد. تقريبا همه زوجهايي كه در آستانه تولد كودك خود قرار دارند، نگران اين مطلب هستند كه اين كودك ممكن است چه تغييراتي در زندگي آنها به وجود آورد، اما اكثر آنها بعدا مي گويند كه مادر و پدر شدن بهترين چيزي بوده است كه تا به حال تجربه كرده اند.
شما ممكن است بيش از حد احساس نفخ يا باد معده كنيد. اين امر بدان علت است كه مقادير زياد هورمون پروژسترون كه بدن شما در اوائل دوران حاملگي توليد مي كند، ماهيچه ها و عضلات بدن شما (از جمله مجاري معده و روده) را شل مي كند. اين شل شدن عضلات، فرآيند هضم غذا را كند كرده و ممكن است موچب افزايش باد معده، تفخ، آروغ زدن، باد شكم و كلا افزايش احساسات ناخوشايند در ناحيه شكم، خصوصا پس از مصرف مقدار زيادي خوراكي، بشود. 
اگر شما بيشتر از 35 سال سن داريد يا در خانواده شما سابقه بيماريهاي ژنتيك مانند فيبروز كيستيك كه يك بيماري نادر مادرزادي است وجود دارد، ممكن است بخواهيد از مشاوره ژنتيك و يا آزمايش موسوم به CVS يا نمونه برداري از پرزهاي جفتي كه بين هفته دهم و دوازدهم انجام مي شود و برخي عيوب و ناهنجاريها را مشخص مي كند، استفاده كنيد.

فعالیت های این هفته

يك برنامه روزانه را براي ارتباط با كودك خود آغاز كنيد. مي توانيد هر روز دوبار، و هر بار به مدت 5 تا 10 دقيقه، در يك گوشه بنشينيد و به كودك خود فكر كنيد. براي بسياري از خانمهاي باردار، قبل از خواب و بعد از بيدار شدن زمان مناسبي براي اين كار است. در اين اوقات آرام باشيد و دستهاي خود را بر روي شكم خود قرار دهيد، بر تنفس خود تمركز كنيد و سپس به كودك خود فكر كنيد؛ به اميدها و روياهايتان، به اهدافتان به عنوان يك مادر، و.... اين كار مي تواند يك راه بسيار عالي براي آغاز پيوند بين شما و كودكتان باشد و به شما در جهت تبديل شدن به يك مادر در آينده كمك مي كند، همچنين از نظر رواني بازگشت به زندگي طبيعي پس از وضع حمل را تسهيل خواهد كرد.

 

 

 به امید روزی که جهار نفری زیر یک سقف باهم باشیم 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان الینا،آنیتا
16 شهریور 92 0:17
گل خاله روزت مبارک
مامان الینا،آنیتا
16 شهریور 92 13:20
عزیزم فقط انرژی مثبت داشته باش و به اتفاقات خوب فکر کن .فکرهای بد رو بریز دور .مطمئن باش همه چی به خوبی پیش میره
خورشید
16 شهریور 92 14:32
سلام عزیزم خداوند بهت سلامتی وقدرت بده و 2 تا گلت رو برات نگه داره خوشحال میشم اگه لینکم کنید .
سولماز
16 شهریور 92 16:48
به امید اون روزی که 4نفری زیر یه سقف باشید
زینب مامان نازنین زهرا
18 شهریور 92 14:17
سلام زهره جونمث... دیدم برام پیغام گذاشتی کلی ذوق کردم . بعد دقت کردم دیدم نوشتی مامان اتنا و تمشک کوچلو کنجکاو شدم اومدم دیدم مجدد مامان شدی خییییییییییییییییییلی برات خوشحالم باور کن . انشالله این تمشک نازم سروقت به دنیا بیاری سالم و صالح انشالله سایت همیشه بالا سرشون باشه . فقط چرا دکتر بارداری و برات منع کرده ؟